fbpx
M2 Animation M2 Entertainment
M2 Film
  • Work
  • People
  • Contact
  • News
  • search
  • Awards
  • M2 Film
    • M2 Animation
    • M2 Entertainment
Markedsforing.dk March 17, 2014

HVEM ER HAM YDERST TIL HØJRE?

Reklamebureauet Saatchi & Saatchi i Danmark og Coca-Cola Danmark tog fornylig fusen på en flok københavnske biografgængere i Palads Teatret. Se med her.

Vi kender ham alle sammen godt. Ham fjolset oppe på bageste række i biografen, som højlydt slubrer i sugerøret, roder larmende i slikposen eller ligefrem taler i mobiltelefon.

Vi kender også de mange såkaldte ”policy trailers”, som netop skal fortælle os, at vi skal være stille og slukke vores mobiler i biografen.

Coca-Cola og reklamebureauet Saatchi & Saatchi har efterhånden mange års tradition for at kreere sjove og fantasifulde versioner af disse policy trailers og tidligere i år gik det ud over en flok intetanende, filmglade københavnere i Palads Teatret.

Stuntets tagline var ”Please keep quiet during the movie. It’s not the same with you in it.”

Jason Mendes, Executive Creative Director hos Saatchi & Saatchi, fortæller:

- Efter at Regner og Jesper (de to kreative herrer bag stuntet, Regner Lotz & Jesper Isholm, red.) havde udtænkt reklamerne, gik det op for os, at den kreative platform nærmest bad om, at vi lavede et stunt som dette her. Vi har tidligere set ”gæster” dukke op i reklamer, men ikke - så vidt vi ved - så hurtigt efter, at de er blevet filmet og ikke kombineret med en filmsekvens, der var optaget på forhånd. Det krævede en forbandet masse forberedelse at få det til at lykkes på selve aftenen.

– Vi har i en årrække leveret disse spots til Coca-Cola med stor succes, og har hvert år tilføjet mere til eksekveringen. I år var det oplagt at amplificere selve essensen af konceptet ud i en mere involverende og uventet kanal – og således udvide budskabet.  Vi lever i en multi-screen verden, og dette er et godt eksempel på at udnytte netop den virkelighed til en fordel, siger Rikke Wichmann Bruun, Managing Director hos Saatchi & Saatchi Danmark.

Og hos Coca-Cola er landechef Charlotte Van Burleigh bestemt ikke utilfreds med resultatet:

- Coca-Cola har en historisk tilknytning til de danske biografer, og jeg tror godt, man kan sige, at vi altid har været en integreret del af danskernes biografoplevelser. Blandt andet på grund af vores sponsorerede policy trailers. Det er faktisk ikke nemt at gøre stilhed spændende, men den kreative lim, der binder dette års eksekveringer sammen er ekstrem stærk, siger hun.

Sammen med produktionsselskabet M2 Film filmede bureauet to Hollywood-agtige filmklip: ”Gangster” og ”Stableboy”. I sidstnævnte befinder vi os i en Lady Chatterly-lignende scene, hvor en ung kvinde forfører en ung mand. Men så....ja, se med her.

See the case
Read more
November 28, 2013

TWO TIMES BRONZE AT EPICA AWARDS

At this years Epica Awards the two cinema spots, "The Cake" and "Slap" made for Coca-Cola, each won bronze in the category "Corporate image". The two films, which were made in a creative collaboration with Saatchi & Saatchi and director Tore Frandsen, has been well received. Earlier this year, at the annual Creative Circle, the two films won gold and silver.

See the case
Read more
May 07, 2013

CREATIVE CIRCLE GOLD AND SILVER

At the annual Creative Circle award show the two Coca-Cola cinema spots won the prestigous gold and silver award in the category "Film, singles". The two films were made together with Saatchi & Saatchi and director Tore Frandsen.

See the case
Read more
markedsforing.dk April 23, 2013

MERE METAL TIL BUSSEN

Herhjemme er der langt mellem priserne til reklamefilmen “Bussen”, men i udlandet – hvor ”Bussen” tidligere har høstet markant hæder – går det bedre. Senest er det blevet til både sølv og bronze ved et awardshow i USA.

Reklamefilmen ”Bussen” fra Midttrafik har tidligere fået masser af opmærksomhed i udlandet og bl.a. hentet såvel en meget sjælden dansk Grand Prix ved EM i reklame, Epica, og guld ved Eurobest.

Alligevel fandt filmen ikke vej til shortlisten i den overordnede filmkategori til dette års Creative Circle Award. Derimod blev det til en shortliste i kategorien film, internet & other screens, og ved sidste års store awardshow for danske reklamefilm, True Awards, måtte filmen trods masser af shortlister også gå hjem uden hæder.

I det store udland går det fortsat meget bedre. Senest er det blevet til såvel sølv som bronze ved Art Directors Club i New York, som netop har afsluttet årets festival og awardshow. ”Bussen” blev belønnet i henholdsvis Advertising/Cinema- og Advertising/Craft/Art Direction-kategorierne.

I forrige uge blev det også til metal ved The A-List Awards i Hollywood. Her blev det til bronze i kategorien ”Moving Image Advertising”.

- Ganske som ved Epica og Eurobest er det jo et frygtindgydende felt af arbejder, som Bussen kæmper mod ved de internationale award shows og festivaler. Så vi er da stolte – og ikke mindst glade for – at det er muligt for et lille, ukendt brand og et lille budget at klare sig på den store scene. Hver gang ”Bussen” vinder noget nyt, så tænker Falken, P. og jeg at det er en sejr for de små brands, siger Ronni Madsen fra M2Film.

Filmen er produceret for Midttrafik Kommunikation af M2Film med Thomas Falkenberg som kreativ sammen med producerteamet Jan P og Ronni Madsen. Marc Wilkins tog sig af instruktionen.

See the case
Read more
bureaubiz.dk January 10, 2013

AMERIKANSK ROS TIL DANSK FILM

”Uden tvivl den mest ”episke” reklame for offentlig transport, vi nogensinde har set,” lyder amerikanernes ros til en film, der blev bragt som dagens reklame i går på Adweek.

I forrige uge var der premiere på Midttrafiks kampagne – inkl. filmen "Bussen", hvor vi præsenteres for den uomtvisteligt mest blærede transportform af dem alle. Der var kradse kommentarer på premieredagen, men anfægtede på ingen måde juryen ved The True Awards - de nominerede filmen, der har Thomas Falkenberg som kreativ rådgiver og er produceret af M2 Film.

Og nu følger endnu et skulderklap: Redaktøren af Adweek udpeger den som Ad of the Day: At køre med bussen har aldrig været mere cool end i dette episke transport-spot. Bureaubiz omtalte ved lanceringen, at "tyk humor skal få unge til at ændre syn på bussen". Og den tykke humor – inkl. en nærmest svulmende selvironi – finder sig til rette hos amerikanerne: "Folk vil skubbe, slå og mase sig frem til Midttrafiks busser – ikke fordi de er overfyldte, men fordi de bare er så usandsynligt fede at køre med. Det er den absurde, underholdende præmis (…) og uden tvivl den mest "episke" reklame for offentlig transport, vi nogensinde har set," lyder anbefalingen fra Adweek.

Offentlig transport i almindelighed, og Region Midtjylland og Midttrafik i særdeleshed, emmer måske ikke af sexiness. Men netop denne storladne for-meget-hed - vel at mærke i en branche, hvor brugeroplevelsen ofte kan være deprimerende eller værre - gør det ifølge Adweek svært at forestille sig et mere humør-løftende stykke arbejde end Midttrafik-filmen...

See the case
Read more
markedsforing.dk January 10, 2013

GRUNDFOS-FILM HÆDRES I USA

Den danske pumpekæmpe Grundfos gik for nylig i luften med en utraditionel virksomhedsfilm. Nu er den blevet hædret med en Platinium Award ved amerikanske MarCom Awards. For to uger siden lancerede Grundfos en ordløs virksomhedsfilm, der ikke pakkede virkeligheden ind i et skønmaleri, men tværtimod viste verden, hvordan den rent faktisk tager sig ud. Og allerede nu er det blevet til international hæder, da filmen, ”A Day”, har vundet en Platinum Award ved den amerikanske prisfest MarCom Awards.

Virksomhedsfilmen kickstartede en global indsats, der skal øge kendskabet til den danske pumpegigants industrielle forretningsområder, og Lars Amby, producer hos M2Film, som står bag den nye Grundfos-film, jubler over den fine modtagelse...

See the case
Read more
markedsforing.dk January 10, 2013

BEDSTE DANSKE EPICA

[...] Film Grand Prix’en i Cannes og Epica d’Or er de to tungeste filmpriser, bureauer og virksomheder aspirerer til, og fra i fredags har Danmark for første gang spist brød med de store. Ikke med Lego, Carlsberg og Arla som annoncører, nej, med Midttrafik som den modige kunde. Og som de udførende kræfter finder vi Thomas Falkenberg i et smukt samarbejde med Jan P, vicedirektør Ronni Madsen og deres team i M2Film. Kollektivets gode kemi udløste Epicas fornemste Award for Midttrafiks ”Bussen” i konkurrence med ”The Bear” for Canal+ og ”Cartier Odyssey” for Cartier. Cartier var vinder i Corporate, mens Canal+ vandt Direction & Cinematography, mens ”What a Wonderful World” for BBC, vinder af Editing & Special Effects, udgjorde den fjerde i film-finalen.

”Bussen” havde vundet ”Transport & Tourist” kategorien med en astronomisk jury-bedømmelse på 8,0 på en 10-trins-skala, hvilket ikke er set i Epicas 26-årige historie. [...]

Og de små lande elskede ”Bussen”, der jo har et minimalt budget, sælger verdens mest usexede produkt, og i øvrigt overholder længde-kriteriet på tre minutter. At nogen overhovedet kan finde på at betegne en bus som ”cool” blev betegnet som en ”tendentiøs frækhed af de positive,” som et jurymedlem formulerede sig...

See the case
Read more
  • 2 of 2
  • « Previous 1 2

THE M2 FAMILY

M2 Film

Aarhus
Filmbyen 23
8000 Aarhus C
Denmark

Duckling

Copenhagen
Antonigade 11, 3.sal
1160 Copenhagen
Danmark

M2 Animation

Bangkok
30/1 Soi Sukhumvit55
Sukhumvit Road Klongtan
Nua
Wattana Bangkok 10110
Thailand

M2 Entertainment

Los Angeles
9465 Wilshire Blvd.
Suite 300, Beverly Hills
CA 90212, USA
United States

  • Facebook
  • YouTube
  • Linkedin
  • Instagram

M2 Film | All rights reserved. © 2021 M2 Film

M2 Film uses cookies to improve site functionality. By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. More information.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close