MERE METAL TIL BUSSEN
Herhjemme er der langt mellem priserne til reklamefilmen “Bussen”, men i udlandet – hvor ”Bussen” tidligere har høstet markant hæder – går det bedre. Senest er det blevet til både sølv og bronze ved et awardshow i USA.
Reklamefilmen ”Bussen” fra Midttrafik har tidligere fået masser af opmærksomhed i udlandet og bl.a. hentet såvel en meget sjælden dansk Grand Prix ved EM i reklame, Epica, og guld ved Eurobest.
Alligevel fandt filmen ikke vej til shortlisten i den overordnede filmkategori til dette års Creative Circle Award. Derimod blev det til en shortliste i kategorien film, internet & other screens, og ved sidste års store awardshow for danske reklamefilm, True Awards, måtte filmen trods masser af shortlister også gå hjem uden hæder.
I det store udland går det fortsat meget bedre. Senest er det blevet til såvel sølv som bronze ved Art Directors Club i New York, som netop har afsluttet årets festival og awardshow. ”Bussen” blev belønnet i henholdsvis Advertising/Cinema- og Advertising/Craft/Art Direction-kategorierne.
I forrige uge blev det også til metal ved The A-List Awards i Hollywood. Her blev det til bronze i kategorien ”Moving Image Advertising”.
- Ganske som ved Epica og Eurobest er det jo et frygtindgydende felt af arbejder, som Bussen kæmper mod ved de internationale award shows og festivaler. Så vi er da stolte – og ikke mindst glade for – at det er muligt for et lille, ukendt brand og et lille budget at klare sig på den store scene. Hver gang ”Bussen” vinder noget nyt, så tænker Falken, P. og jeg at det er en sejr for de små brands, siger Ronni Madsen fra M2Film.
Filmen er produceret for Midttrafik Kommunikation af M2Film med Thomas Falkenberg som kreativ sammen med producerteamet Jan P og Ronni Madsen. Marc Wilkins tog sig af instruktionen.
See the case